بهترین کنسول‌های بازی سراسر دنیا
11 4 1402

بهترین کنسول‌های بازی سراسر دنیا

نویسنده:میلاد شاهی

در سراسر جهان بهترین کنسول‌های بازی را شرکت‌های سونی، مایکروسافت و نینتندو تولید می‌کنند. در حال حاضر پلی استیشن 5 بهترین کنسول بازی دنیا شناخته می‌شود. روی این کنسول می‌توانید بازی‌های نسل قبل را انجام دهید. یعنی با استفاده از کنسول بازی پلی استیشن 5 این امکان برای شما فراهم می‌شود که از بازی‌های پلی استیشن 4 هم استفاده کنید. کیفیت نمایش این کنسول بازی بسیار بالا است. نینتندو سوییچ از نظر قابل حمل بودن کنسول بسیار مناسبی است و بعضی از کاربران به همین خاطر این کنسول را بهترین کنسول بازی جهان می‌دانند. این کنسول در برابر کنسول‌های رقیب قدرت چندانی ندارد اما این قابلیت را دارد که با یک دستگاه کوچک قابل حمل می‌شود بعضی از بازی‌ها را انجام داد. زیرا می‌توانید دستگاه‌های کوچک و سبک نینتندو سوییچ را در جیب و یا کیف خود قرار دهید. ایکس باکس وان به علت قیمت مناسبی که دارد مورد توجه عده‌ای از کاربران قرار گرفته است. به همین دلیل آن‌ها این کنسول بازی را بهترین کنسول دنیا می‌دانند. حال این که کدام کنسول بازی بهتری است بستگی به انتخاب و سلیقه شما دارد. 

پلی استیشن 5

در سال 2019 کنسول بازی پلی استیشن 5 جایگزین کنسول بازی پلی استیشن 4 شد. این کنسول در سال 2020 در بعضی از کشورها عرضه شد. سازنده این کنسول مانند سایر پلی استیشن‌های دیگر شرکت سونی است. این کنسول قابلیت اجرای بازی‌های 4 را دارد. البته این سازگاری عقب‌رو فقط با پلی استیشن 4 وجود دارد. برای خرید کنسول بازی پلی استیشن 5 به سایت بروز کالا مراجعه کنید. دوال‌سنس نام دسته بازی بسیار زیبا و کاربردی این کنسول می‌باشد. دسته این کنسول قابلیت‌های بیشتری را نسبت به نسل‌های قبل دارد. از تجهیزات جانبی این کنسول می‌توان به دوربین HD، کنترل از راه دور و هدفون جدیدی که به منظور صدای سه بعدی ساخته شده است، اشاره کرد. 

ایکس باکس وان

این کنسول بازی در سال 2013 عرضه شد. این کنسول سومین کنسول بازی ایکس باکس است. این کنسول با پلی استیشن 4 رقابت می‌کند. سازگاری عقب‌رو این محصول با اجرای بازی‌های ایکس باکس و ایکس باکس 360 است. دسته این کنسول نسبت به دسته نسل‌های قبل پیشرفت قابل توجه داشته است. سایز دسته کوچک‌تر شده و به وسیله کابل و بلوتوس با گوشی‌های هوشمند شما سازگار می‌شود. به جز این که سطح گرافیکی پایین‌تری از پلی استیشن 4 دارد، در سایر موارد خوب به نظر می‌رسد و کاربران از استفاده با آن راضی هستند. 

پلی استیشن 4 پرو

این محصول در سال 2016 معرفی شد. برای کسانی که PS VR دارند انتخابی بسیار مناسب است. اولین کنسول 4K HDR  سونی می‌باشد. تولید صدا و حرارت کمتری نسبت به نسل قبل خود دارد. دارای فن‌آوری ارتباطی بلوتوث می‌باشد. هدست مونو دارد. بازی کردن با این کنسول با وضوح 4K امکان پذیر است. دارای وضوح تصویر قابل قبولی است. بر خلاف انتظار سخت افزار این کنسول آن‌قدر هم از پلی استیشن 4 معمولی قدرتمندتر نیست اما پردازنده گرافیکی این کنسول بازی تقریبا دو برابر از پلی استیشن 4 معمولی قوی‌تر می‌باشد. 

ایکس باکس وان اس

ابعاد کوچکتر و صدای کمتر این کنسول باعث شده است طرفداران خاص خود را داشته باشد. این کنسول یک مدل بالاتر از کنسول ایکس باکس وان است و حدودا سه سال بعد از عرضه ایکس باکس وان ارائه شد. کیفیت نمایشی این کنسول نسبت به نسل قبلی‌اش بهتر است. در مقایسه با کنسول ایکس باکس وان خصوصیت HDR دارد. گیمرهای این کنسول و یا کنسول وان ایکس توانایی دیدن بازی‌ها را با کیفیت HDR دارند. اما گیمرهایی که با کنسول‌های قدیمی‌تر بازی می‌کنند فقط می‌توانند رنگ استاندارد را ببینند. این باعث می‌شود که اختلافی از نظر نمایش زیبایی در یک بازی به‌وجود بیاید. در این دستگاه پاور به داخل دستگاه انتقال پیدا کرده است. 

نینتندو سوییچ

کنسول بسیار محبوبی است که در سال 2017 در آمریکا لقب پرفروش‌ترین کنسول بازی را گرفته بود. بارزترین ویژگی این کنسول قابل حمل بودن آن است. شما می‌توانید با جدا کردن دسته‌ها با دوست خود بازی کنید. نام دسته‌های این کنسول جوی کان است. فن قوی این کنسول باعث شده است که کنسول داغ نشود. یکی از مهم‌ترین اهداف کمپانی نینتندو سادگی در استفاده از این کنسول می‌باشد. از لوازم جانبی این محصول می‌توان به دسته‌های بازی، فرمان بازی و کیف اشاره کرد.  

پلی استیشن 4 اسلیم

شرکت سونی پلی استیشن 4 اسلیم و پلی استیشن 4 پرو را در سال 2016 معرفی و عرضه کرد و البته این مدل را جایگزین مدل اصلی پلی استیشن 4 معرفی کرد. از نظر فنی تفاوت زیادی میان پلی استیشن 4 معمولی و مدل اسلیم آن وجود ندارد. کنسول مدل اسلیم کوچک‌تر و سبک‌تر است و از WIFI 5GHz پشتیبانی می‌کند.اسلیم نسبت به پلی استیشن 4 معمولی صدای کمتری تولید می‌کند و کمتر گرم می‌شود.  

نینتندو 2DS XL 

این مدل توسط کمپانی نینتندو معرفی شد. از نظر طراحی پیرو کنسول 3DS است. فاقد قابلیت‌های سه بعدی است. در کنار کنسول کارت حافظه 4 گیگابایتی و مجموعه کارت‌های AR عرضه می‌شود. بسیار سبک است. طولش 16 سانتی‌متر، عرضش 8 سانتی‌متر و ضخامتش 2 سانتی‌متر است. دوربین جلوی این مدل کنسول بر روی لولا قرار دارد. هما‌ن‌طور که می‌دانید این کنسول دارای دو نمایشگر است؛ رزولوشن نمایشگر بالا 400*240 پیکسل است و رزولوشن نمایشگر پایین 320*240 پیکسل می‌باشد. 

نینتندو 3DS XL 

اگر کنسول بازی قابل حمل می‌خواهید نینتندو 3DS و نینتندو 2DS گزینه‌های مناسبی هستند. این مدل تصاویر 3D را نمایش می‌دهد. این کنسول بدون احتیاج به عینک تصاویر سه بعدی را نشان می‌دهد. شاید این موضوع تفاوت اصلی آن‌ها باشد. هر دو قابلیت پخش بازی‌های بسیار جذابی را دارند. این مدل نیز مانند مدل 2DS دارای دو صفحه نمایشگر است. رزولوشن صفحه نمایش بالا 480*800 پیکسل و رزولوشن صفحه نمایش پایین 240*320 پیکسل است. 

ارسال نظر
  • - نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.
  • - لطفا دیدگاهتان تا حد امکان مربوط به مطلب باشد.
  • - لطفا فارسی بنویسید.
  • - میخواهید عکس خودتان کنار نظرتان باشد؟ به gravatar.com بروید و عکستان را اضافه کنید.
  • - نظرات شما بعد از تایید مدیریت منتشر خواهد شد
(بعد از تائید مدیر منتشر خواهد شد)